Connect with us

Pomysły na śniadania dla każdego

pomysły na śniadania
Artykuł sponsorowany

Porady

Pomysły na śniadania dla każdego

Kiedy dźwięk budzika wyrywa nas z głębokiego snu, pierwsza myśl pojawiającą się w naszej głowie to kawa – nie pożywne zdrowe śniadanie. Tak, można wyjść z domu bez śniadania. Tak, można liczyć na to, że „złapie się coś po drodze” albo doczeka do firmowej kanapki koło południa (popijając drugą kawę…), ale takie postępowanie jest na dłuższą metę bardzo niezdrowe. Wyjście do pracy z pustym żołądkiem to nie jest dobry pomysł. Dobrze zbilansowane śniadanie daje zastrzyk energii umożliwiający skoncentrowanie się na czekających nas zadaniach i efektywne ich wykonanie. Brakuje Ci pomysłu na śniadanie? Najtrudniej jest zacząć! Nasza specjalność to pomysły na śniadania dla każdego.

Zdrowe i pożywne śniadania

Mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, ale tylko pod warunkiem, kiedy jest to śniadanie zdrowe i pożywne. Nie chodzi o to, żeby na szybko zapchać brzuch czymkolwiek i przez kilka godzin czuć się tak, jakby ktoś zalał nam żołądek płynnym ołowiem. Prawidłowo zbilansowane śniadanie powinno zawierać wartościowe węglowodany oraz białko i zdrowe tłuszcze. „Wartościowe węglowodany” to te, które znajdziemy w produktach pełnoziarnistych – nie tylko w pieczywie, ale i płatkach czy kaszach. „Zdrowe tłuszcze” to nie tylko oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, ale także orzechy i nasiona. I jeszcze białko: nie musi być z mleka, równie dobrze możemy sięgnąć po jogurty, serki, twarożki – ważne, żeby były naturalne, a nie pełne barwników, kolorantów i konserwantów.

Wszystkie wymienione składniki wyjęte z obowiązującej piramidy pokarmowej możemy oczywiście przemycić w atrakcyjnych smakołykach, które robi się na tyle szybko, że można je przygotować i przed wyjściem do pracy, i w leniwy weekendowy poranek.

Płatki owsiane z dodatkami

W 100 g płatków owsianych znajdziemy:

  • 7 g tłuszczu (cenne tłuszcze nienasycone)
  • 54 g węglowodanów
  • 13,5 g białka
  • błonnik
  • witaminę E, witaminy z grupy B,
  • żelazo i wapń

Płatki owsiane to nie tylko baza tradycyjnej owsianki, którą wielu z nas wspomina z dzieciństwa po prostu źle. W nowoczesnym wydaniu możemy zastąpić mleko z laktozą mlekiem kokosowym albo mlekiem roślinnym, np. owsianym czy migdałowym (w nazwach handlowych nie znajdziecie już nazwy „mleko” – będzie to „napój roślinny”). Tak przygotowana owsianka jest doskonałą bazą, która dopomina się atrakcyjnej nadbudowy: sezonowych świeżych owoców albo owoców suszonych, orzechów, prażonych jabłek z cynamonem, miodu, syropu klonowego. Taka słodka micha może być całkowicie pozbawiona białego cukru!

Płatki owsiane można także dodać do omletu jajecznego i podać go  z owocowymi lub warzywnymi dodatkami. Sprawdzą się też one jako dodatek do smoothie przygotowywanego o poranku w blenderze.

Muffiny z warzywami

Jajeczne muffiny z warzywami to doskonała alternatywa dla tradycyjnej jajecznicy, omletu czy jajka sadzonego z dodatkami. Przygotowuje się je tak samo szybko. Czego potrzebujemy? Nagrzanego piekarnika, silikonowych foremek albo blachy na muffinki oraz… dwudziestu pięciu minut. Jajka roztrzepujemy widelcem i dodajemy do nich to, na co akurat mamy ochotę: szpinak, drobno pokrojone pieczarki, paprykę, cukinię albo startą marchewkę, pietruszkę czy seler. Starannie mieszamy i wlewamy masę do foremek. Teraz muffiny do piekarnika, a my do… układania fryzury.

Quiche z mikrofalówki

To podobno najszybsze śniadanie świata! Zatem: do biegu, gotowi… start! Bierzemy ceramiczny kubek, smarujemy wewnątrz tłuszczem, wbijamy jajko i roztrzepujemy je widelcem, wrzucamy ulubione dodatki – np. takie jak w przypadku muffinów z warzywami, a także cebulkę czy pomidory pokrojone w kostkę, kawałki szynki albo salami, doprawiamy do smaku (sól, pieprz, zioła) i wkładamy kubek do mikrofalówki. Teraz trzy minuty i gotowe – meta! Smacznego!

Co na śniadanie do pracy zamiast kanapek?

Pierwsze śniadanie pochłonięte ze smakiem? Pora na przygotowanie sobie czegoś do pracy, czyli drugiego śniadania. Macie dość kanapek? Wolnego – kanapka kanapce nierówna. Możesz przygotować sobie smakowitą kanapkę z bagietki, albo wieloziarnistej bułki.

Zobacz także: przepis na kanapki

Oczywiście mamy dla Ciebie kilka pomysłów na śniadanie do pracy, w których słowo „kanapka” nie pojawia się wcale. Jeśli masz ochotę na coś oryginalnego, te przepisy są jak znalazł.

Tosty z awokado i z jajkiem

Składniki możesz przygotować wcześniej, a same tosty przygotować w mikrofalówce alb w tosterze – w pokojach socjalnych pracownicy znajdują coraz więcej udogodnień. Do lunchboxu włóż: pokrojone na plasterki jako na twardo, tak samo przygotowane awokado – koniecznie skrop je sokiem z cytryny, żeby nie nabrało nieprzyjemnej brązowej barwy – możesz także zabrać w pojemniczku gotowe guacamole. Jeśli lubisz, dołóż kilka plastrów szynki parmeńskiej albo wędzonego łososia. W porze lunchu przygotujesz sobie smakowite gorące tosty.

Jeśli chcesz przygotować tosty z awokado i jajkiem w dzień wolny od pracy, warto włożyć do tostera samo pieczywo, a następnie na gorącym chrupiącym chlebie ułożyć awokado/guacamole i plaster szynki/łososia, a jako wisienkę na torcie, dodać jajko sadzone z płynnym żółtkiem.

Jogurt grecki z granolą

Tego śniadania do pracy nie trzeba rekomendować: jogurt grecki z dodatkami to klasyka tyleż pyszna, co zdrowa. Granola to mieszanka płatków zbożowych, rodzynek, orzechów, suszonych owoców i cukru lub/oraz miodu. Można kupić gotową mieszankę, albo przygotować ją w domu, wybierając ulubione składniki w dowolnych proporcjach. Do przygotowania śniadania do pracy przyda nam się zamykamy słoiczek z gumową uszczelką. Tworzymy w nim wielowarstwową kompozycję – jogurt, granola, jogurt, granola… – albo kompozycję z dwóch warstw: jogurt na spodzie, granola na wierzchu. Smakołyk można posypać wiórkami kokosowymi albo owocami granatu, startą gorzką czekoladą, albo… Główkujcie!

Gofry pełnoziarniste z owocami

Oczywiście nie namawiamy Cię do pieczenia gofrów w biurze! Ale jeśli upieczesz pełnoziarniste gofry  w domu i zabierzesz do pracy wraz z pojemnikiem pełnym sezonowych owoców, masz gotowe śniadanie. Owoce możesz polać miodem. I sięgnąć po kolejną kawę…

Spodobały Ci się nasze pomysły? To pomyśl o tym, co Cię czeka po pracy.

Zobacz także: Zdrowe przekąski na mecz

Continue Reading
Zobacz również:
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama

Popularne

Reklama
To Top