Ile dni na zwrot?
Oczywiście Zara, jak większość innych sklepów umożliwia zwrot zakupionych produktów. Co więcej, w przypadku sklepu firmy Inditex, jest to dość łatwe i szybkie. Dodatkowo w przypadku zwrotów zakupów internetowych nie musimy płacić za przesyłkę zwrotną w większości z wybranych opcji.
Ile dni mamy na zwrot towaru? Standardowo na zwrot mamy 30 dni od daty zakupu (sklep stacjonarny) lub 30 dni od daty wysyłki zamówienia w przypadku zakupów przez Internet. Oczywiście produkty muszą posiadać wszystkie oryginalne metki i nie nosić śladów użytkowania.
We wszystkich formach nie ma czegoś takiego, jak formularz zwrotu. Niżej opisujemy dokładnie, co jest potrzebne przy konkretnej formie oddania niechcianych przez nas rzeczy.
Zara – zwrot w sklepie stacjonarnym
W przypadku takich zakupów, niestety jedyną opcją jest udanie się do stacjonarnego sklepu Zara. Produkty można zwrócić bezpłatnie w dowolnym sklepie Zara, nie trzeba udawać się do tego samego, w którym dokonano zakupu.
Wraz z produktami do zwrotu konieczne jest również konieczne jest przedstawienie wydrukowanego paragonu. Zwrot środków otrzymamy na tą samą formę płatności, która została użyta przy zakupie.
Zara – zwrot online ze strony zara.com
Zakupy dokonane w sklepie zara.com również można zwracać bezpłatnie w dowolnym sklepie Zara, pod warunkiem, że sklep posiada dział, do którego należą zwracane artykuły. Wystarczy przedstawić artykuły do zwrotu wraz z paragonem, który jest dostępny na naszym koncie klienta (e-ticket). Nie ma potrzeby jego drukowania, wystarczy okazać sprzedawcy kod QR w telefonie. Zwrot środków otrzymamy na tą samą formę płatności, która została użyta przy zakupie.
Jeżeli jednak nie mamy w pobliżu sklepu Zara, lub z innych powodów nie chcemy skorzystać z tej opcji, możemy odesłać zwracane produkty. W tym celu należy zalogować się najpierw na swoje konto na zara.com. W szczegółach zamówienia mamy opcję wyboru wniosku o zwrot. Zaznaczamy tam wybrane produkty, a następnie wybieramy w jaki sposób chcemy dokonać zwrotu. Produkty możemy zapakować w to samo opakowanie, w którym otrzymaliśmy zamówienie, ale nie jest to oczywiście obowiązkowe. Od jakiegoś czasu możliwy jest jednorazowy zwrot produktów z kilku zamówień, bez konieczności rozdzielania ich na osobne paczki.
Opcje wysyłki paczki ze zwracanymi rzeczami
Pierwszą opcją jest odbiór zamówienia przez kuriera. Po wyborze miejsca odbioru przesyłki, dostaniemy na maila potwierdzenie przyjęcia wniosku o zwrot. Kurier odbierze paczkę pod wskazanym adresem, najczęściej w przeciągu 24-48 godzin. Nie ma potrzeby drukowania etykiety. Do niedawna ta opcja zwrotu była bezpłatna. Teraz niestety koszt takiego zwrotu wynosi 9,90 zł i zostaje odliczony od zwracanej należności.
Drugi sposób to zwrot w punkcie odbioru – czyli przez paczkomat InPost, lub w punkcie DPD Pickup. Niestety z niezrozumiałych powodów w przypadku tej opcji, nie możemy wybrać preferowanego przewoźnika. Na maila po złożeniu wniosku o zwrot dostajemy potwierdzenie wraz z etykietą zwrotną InPostu lub DPD, którą należy wydrukować i udać się do punktu zwrotu. W tym przypadku zwrot wciąż pozostaje bezpłatny.
Co nie podlega zwrotowi?
Oczywiście mimo prostej procedury zwrotu, musimy pamiętać o regulaminie, który mówi szczegółowo o tym, jakie produkty nie podlegają zwrotowi. W Zarze nie zwrócimy bielizny męskiej i dziecięcej oraz artykułów z możliwością personalizacji. Kostiumy kąpielowe i bielizna damska muszą posiadać naklejki ochronne. W przypadku zakupów takich produktów jak akcesoria, świeczki czy kosmetyki oczywiście muszą być one w oryginalnym nienaruszonym opakowaniu świadczącym o ich nieużywaniu.