Telewizja
Disney+ nie działa na telewizorze Samsung. Jak naprawić?
Disney+ nie działa na telewizorze Samsung? Możemy znaleźć kilka źródeł tego problemu. W tym newsie wyjaśniamy jak poradzić sobie w przypadku występowania większości z nich.
Disney+ nie działa na telewizorze Samsung? Możemy znaleźć kilka źródeł tego problemu. W tym newsie wyjaśniamy jak poradzić sobie w przypadku występowania większości z nich.
Disney+ nie działa na telewizorze Samsung? Zacznijmy od podstaw. Po pierwsze, aby móc w ogóle zainstalować aplikację Disney + na telewizorze Samsung, musi być on zgodny z usługą przesyłania strumieniowego i znajdować się na liście kompatybilnych urządzeń. W większości najnowszych modeli telewizorów problem ten nie będzie więc raczej występował.
Jeśli jednak Disney+ po prostu nie działa, może to wynikać z kilku powodów. Winna może być np. jakość połączenia internetowego. Najczęściej wystarczy ponownie uruchomić telewizor lub zrestartować połączenie internetowe, ale czasem konieczne jest wykonanie kilku dodatkowych kroków, aby móc cieszyć się działającą aplikacją.
Jeśli wcześniej aplikacja działała, jedną z najbardziej możliwych przyczyn jest po prostu problem z połączeniem internetowym. Po pierwsze sprawdź prędkość Internetu na innym urządzeniu. Jeśli prędkość Internetu jest dobra, źródłem problemu może być router. Sprawdź, czy wszystkie kontrolki routera świecą na zielono.
Jeśli występuje problem, odłącz modem, router i telewizor od źródła zasilania na kilka minut. Następnie podłącz modem i router z powrotem do źródła zasilania i zrób to samo z telewizorem. Sprawdź czy Disney+ działa teraz dobrze.
Disney+ działa tylko wtedy, gdy TV jest kompatybilny i znajdujemy się w kraju, w którym aplikacja ma licencję na działanie. Posiadanie smart tv nie oznacza, że jest on kompatybilny z aplikacją. Jak wspominaliśmy, w większości przypadków ten problem nie będzie występował, bowiem wszystkie telewizory Samsunga wyprodukowane po 2016 roku mają niezbędną aktualizację oprogramowania do obsługi aplikacji Disney Plus.
Czasem konieczna będzie aktualizacja systemu operacyjnego telewizora. Na pilocie wybieramy Menu, następnie z listy klikamy kolejno Ustawienia i Wsparcie, a następnie Aktualizuj, jeżeli jest dostępna nowa aktualizacja. Jeśli używamy najnowszego oprogramowania, a mimo to nie można zainstalować Disney+, oznacza to, że niestety telewizor nie jest zgodny z aplikacją.
Często najprostsze rozwiązanie okazuje się najlepsze. Czasem wystarczy usunąć aplikację i zainstalować ją od nowa. Możliwe też, że wymaga ona aktualizacji. Z listy aplikacji wybierz Disney+, a następne na menu rozwijanym kliknij Odinstaluj. Następnie ponownie pobierz aplikację i zainstaluj ją. Zaloguj się przy użyciu swoich danych.
Aplikacje przechowują liczne dane i pamięć podręczną. Zwykle nie dbamy o czyszczenie pamięci podręcznej. W efekcie pliki stają się tak duże, że mogą przeciążać dostępną pamięć, co negatywnie wpływa na działanie aplikacji. Główną oznaką zbyt dużej ilości danych zgromadzonych w aplikacji jest jej spowolnione działanie i m.in. długie buforowanie filmów.
Aby wyczyścić pamięć podręczną Disney+ w telewizorze smart z menu Ustawienia wybieramy Pomoc techniczna, następnie Konserwacja urządzenia i Zarządzaj pamięcią masową. Z listy aplikacji wybieramy Disney+ i klikamy Wyczyść pamięć podręczną.
Zresetowanie telewizora przywraca go do ustawień fabrycznych i usuwa wszystkie aplikacje i ustawienia, metoda ta powinna być brana pod uwagę jako ostateczność.
Ten krok rozwiązuje jednak problemy, z których nie zdajemy sobie na co dzień sprawy np. usuwa uszkodzone pliki i czyści pamięć RAM. Z menu Ustawienia wybieramy Ogólne, a następnie klikamy Resetuj. W efekcie zostaną przywrócone wartości domyślne wszystkich ustawień.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |