Jeżeli podczas próby oglądania treści w serwisie Disney+ zobaczysz kod błędu 42, towarzyszy mu komunikat „Podczas nawiązywania połączenia z serwisem wystąpił problem. Upewnij się, że nadal masz połączenie z Internetem, i spróbuj ponownie”. Jaka jest jego przyczyna?
Kod błędu 42 w Disney+ jest spowodowany problemami z połączeniem z usługą Disney. Czasami może również pojawić się w postaci usterki audio, kiedy słychać tylko odtwarzany dźwięk, a obraz nie odtwarza się. Przyczyna zazwyczaj leży w problemach z połączeniem internetowym lub serwerami Disney+. Poniżej przedstawiamy sposoby na rozwiązanie tego błędu.
Kod błędu 42 w Disney+. Sprawdź połączenie internetowe
Podstawą prawidłowego działania Disney+ jest stabilne i szybkie połączenie internetowe. To, że masz silny sygnał Wi-Fi, nie musi oznaczać, że połączenie internetowe jest wystarczająco mocne, aby spełnić wymagania prędkości Disneya. Disney+ może postrzegać powolne połączenie online jako niewystarczającą łączność i generować kod błędu 42.
Jeżeli występują problemy z łącznością, uruchom ponownie router i modem WiFi . Odłącz oba urządzenia na około dwie minuty, a następnie włącz je z powrotem i poczekaj, aż wszystkie kontrolki zaświecą się na zielono. Po przywróceniu połączenia upewnij się, że masz stabilny sygnał Wi-Fi wszędzie tam, gdzie próbujesz przesyłać strumieniowo Disney+.
Przy okazji warto też sprawdzić, czy działają serwery Disney+. Jeżeli doszło do awarii serwera Disney+, nic z tym nie zrobimy. Wszystko, co możemy zrobić, to czekać na ponowne uruchomienie serwerów.
Uruchom ponownie urządzenie
Jednym z podstawowych kroków, które można wykonać przy napotkaniu jakiegokolwiek błędu, jest zresetowanie urządzenia. Jeśli używasz smart TV wyłącz go, odłącz z prądu, odczekaj dwie minuty, a następnie podłącz ponownie. Jeśli problem występuje na komputerze, tablecie lub smartfonie, wyłącz urządzenie i uruchom je ponownie.
Po ponownym uruchomieniu sprawdź czy kod błędu nadal występuje.
Wyczyść pamięć podręczną i pliki cookie
Kolejną przyczyną błędu może być uszkodzona pamięć podręczna i dane aplikacji Disney+. Aby wyczyścić pamięć podręczną Disney+ w telewizorze smart z menu Ustawienia wybieramy Pomoc techniczna, następnie Konserwacja urządzenia i Zarządzaj pamięcią masową. Z listy aplikacji wybieramy Disney+ i klikamy Wyczyść pamięć podręczną.
Natomiast w urządzeniu mobilnym przechodzimy do Ustawienia > Aplikacje i z listy wybieramy Disney+. Następnie klikamy Pamięć i Wyczyść pamięć podręczną. Teraz zaloguj się na Disney+ i sprawdź, czy błąd nadal występuje.
Kod błędu 42. Zainstaluj ponownie aplikację Disney+
Możesz spróbować usunąć i ponownie zainstalować aplikację Disney+, jeśli wcześniejsze kroki nie pomogły.
Po odinstalowaniu Disney+ pobierz go ponownie ze sklepu z aplikacjami i zaloguj się ponownie na swoje konto. Następnie uruchom aplikację, aby ustalić, czy kod błędu 42 został rozwiązany.
Zaktualizuj aplikację Disney+
Kod błędu Disney+ 42 może oznaczać, że aktualna wersja Disney+ wymaga aktualizacji. Aby upewnić się, że jego aplikacja jest zoptymalizowana pod kątem większości urządzeń i że błędy są naprawiane, Disney+ regularnie udostępnia nowe aktualizacje.
Aby zaktualizować Disney+ na urządzeniu z Androidem, otwórz Sklep Google Play. Następnie wyszukaj aplikację i sprawdź czy dostępna jest aktualizacja.