Kod błędu NW-4-8 zwykle występuje, gdy Netflix nie może się połączyć z powodu słabej lub niestabilnej sieci. Wraz z błędem pojawia się krótki komunikat „Netflix napotkał błąd”. Oprócz problemów z siecią, istnieją inne przyczyny tego błędu. Jeżeli Netflix zostanie przeciążony pamięcią podręczną lub plikami cookie, istnieje prawdopodobieństwo, że napotkasz taki błąd. Poza tym błąd może też powodować uszkodzona pamięć podręczna przeglądarki czy nieaktualna aplikacja Netflix.
Poniżej przedstawiamy sposoby na naprawę kodu błędu NW-4-8 w serwisie Netflix.
Jak naprawić kod błędu NW-4-8? Sprawdź połączenie sieciowe
Jeśli napotykasz błąd NW-4-8 w aplikacji Netflix, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to sprawdzić połączenie internetowe. Jak wspominaliśmy wcześniej, głównym przyczyną powodującą ten błąd jest słabe lub niestabilne połączenie internetowe. W przypadku wystąpienia zakłóceń warto wyłączyć router i modem na kilka minut.
Ewentualnie jeżeli korzystasz z Wi-Fi, można rozważyć połączenie przewodowe, które zapewnia szybszy i bardziej stabilny Internet niż połączenie bezprzewodowe.
Uruchom ponownie urządzenie
W wielu przypadkach ponowne wyłączenie urządzenia używanego do przesyłania strumieniowego pozwala rozwiązać problem z występującymi błędami. Wyłącz urządzenie na kilka minut, a w przypadku smart TV czy konsoli PS wyłącz je także ze źródła zasilania. Po ponownym uruchomieniu sprawdź czy Netflix działa poprawnie.
Wyloguj się z serwisu Netflix
Wyloguj się z serwisu Netflix, a następnie zaloguj się ponownie. Wylogowanie się z serwisu Netflix może wyczyścić pamięć podręczną danych, co spowoduje usunięcie wszelkich uszkodzonych danych powodujących problemy z połączeniem. Po wylogowaniu z serwisu Netflix spróbuj zalogować się ponownie, aby sprawdzić, czy kod błędu już nie występuje.
Wyczyść pliki cookie Netflix
W większości przypadków przeciążone pliki cookie w aplikacji mogą powodować ten błąd w serwisie Netflix. Dlatego warto regularnie czyścić pliki cookie aplikacji w krótkich odstępach czasu. Nie tylko zmniejszy to obciążenie aplikacji, ale także pomoże jej działać poprawnie.
Przywróć ustawienia domyślne połączenia
Jeżeli korzystasz z niestandardowych ustawień połączenia internetowego, może to uniemożliwić prawidłowe połączenie serwisu Netflix. Ustawienia te to m.in.: niestandardowe ustawienia modemu, ustawienia VPN lub serwera proxy a także niestandardowe ustawienia DNS.
Przywróć ustawienia domyślne sieci, wyłącz i włącz urządzenie do przesyłania strumieniowego, a następnie uruchom ponownie Netflix i sprawdź czy kod błędu NW-4-8 nie występuje.