Connect with us
rozmowa komunikacja
Artykuł sponsorowany

Porady

Najskuteczniejsze sposoby doskonalenia umiejętności komunikacyjnych

Stosując się do naszych wskazówek, będziesz w stanie nawiązać lepszy kontakt z ludźmi wokół ciebie i zwiększyć moc swoich umiejętności komunikacyjnych.

Najskuteczniejsze sposoby doskonalenia umiejętności komunikacyjnych

Dobra komunikacja w pracy jest niezbędną umiejętnością dla każdego, kto szuka rozwoju osobistego i zawodowego. W naszym dzisiejszym artykule zaprezentujemy Ci więc kilka sposobów na poprawę tych zdolności. Poszukiwanie skutecznej komunikacji jest jedną z potrzeb większości profesjonalistów, którzy chcą podbić swoje miejsce na rynku pracy, a także firm takich jak https://icecasino.com/pl nieustannie ujawniających zapotrzebowanie na profesjonalistów, którzy potrafią kompetentnie przekazywać informacje przy użyciu języka werbalnego i niewerbalnego.

Umiejętności komunikacyjne są uważane za jedne z najbardziej poszukiwanych w świecie biznesu. Chcesz wiedzieć, jak zapewnić dobrą komunikację w swoim środowisku pracy? Z pewnością ten artykuł Ci w tym pomoże. Możesz dowiedzieć się z niego, jak dobrze komunikować się w miejscu pracy, osiągać dobre wyniki i dobre relacje z zespołem.

Komunikacja: ważna umiejętność w pracy zespołowej

Dobra komunikacja w pracy to nie tylko rozmowa i przyjazne relacje ze współpracownikami. Ale czym w takim razie jest dobra komunikacja? Można powiedzieć, że dana osoba dobrze się komunikuje, kiedy jasno wyjaśnia, czego potrzebuje, w sposób pełen szacunku dla wszystkich swoich słuchaczy.

Komunikację można uznać za jeden z najważniejszych aspektów, jakie powinna posiadać firma. Mimo to jest to kwestia dość lekceważona w większości przypadków, choć można ten problem rozwiązać w bardzo prosty sposób.

Brak komunikacji powoduje na przykład:

  • zwiększenie obłożenia pracą,
  • stres,
  • intrygi,
  • plotki,
  • trudności w relacjach,
  • niezadowolenie pracowników,
  • a w poważniejszych przypadkach zwolnienia, a nawet procesy sądowe.

Wszystko to może pogorszyć wydajność i wyniki firmy. Nowe trendy rynkowe i postęp technologiczny zwiększyły znaczenie opanowania komunikacji w miejscu pracy, zarówno pisemnej, jak i ustnej. Dziś rynek jest coraz bardziej wymagający. Dlatego profesjonalista zawsze musi poprawiać dobrą komunikację, biorąc udział w określonych kursach, takich jak między innymi wystąpienia publiczne lub lekcje języka obcego w zastosowaniach biznesowych.

Dobra komunikacja to także widzenie, słyszenie i rozumienie emocji, ponieważ przekazywany przekaz może informować, uczyć, edukować, motywować lub demotywować. Komunikacja jest więc jedną z głównych umiejętności niezbędnych człowiekowi i nie stanowi wyjątku w środowisku korporacyjnym. Nowe trendy rynkowe i postęp technologiczny zwiększyły znaczenie opanowania komunikacji w miejscu pracy, zarówno pisemnej, jak i ustnej.

Im bardziej Twoi pracownicy są poinformowani, tym bardziej będą zaangażowani w wykonywanie swoich zadań. Rozwój umiejętności zależy nie tylko od kanałów, których używasz do komunikacji, ale także od sposobu, w jaki się wyrażasz. Dobra komunikacja w firmie to podstawa sukcesu. Profesjonalista nie powinien bać się ujawniać swoich myśli, powinien natomiast uważać, aby mówić w sposób zrozumiały dla innych, czyli obiektywny i jasny.

Nie ma znaczenia, czy jesteś osobą bardziej nieśmiałą czy spontaniczną, posiadanie dobrych umiejętności komunikacyjnych może ci pomóc zarówno na studiach, jak i w pracy (prezentacja przed zespołami lub klientami).

Wskazówki pozwalające poprawić swoje umiejętności komunikacyjne

Aby pomóc Ci poprawić tę umiejętność, wymieniliśmy dziesięć wskazówek, dzięki którym staniesz się ekspertem w dziedzinie komunikacji. Oto one!

Nawiąż kontakt wzrokowy

Spojrzenie w oczy jest najpewniejszym i najskuteczniejszym sposobem okazania zaufania. Bez używania słów będziemy w stanie przekazać naszemu rozmówcy, że interesuje nas to, co ma do powiedzenia i że uważnie go słuchamy.

Gesty

Według ekspertów 90% przekazywanej przez nas komunikacji nie jest werbalne, ale gestykulacyjne. Ruchy naszego ciała mówią o wiele więcej, niż nam się wydaje, nawet jeśli robimy to nieświadomie. Czasami jeden gest może przekonać, przekonać i zbudować zaufanie znacznie bardziej niż rozbudowana przemowa. Zacznij obserwować samego siebie i ćwiczyć mowę ciała.

Przejdź od razu do rzeczy

Opanowanie umiejętności komunikacyjnych nie oznacza długiego mówienia, wygłaszania niekończących się prezentacji czy wysyłania długich e-maili. Staraj się mieć jasne idee i nie zwlekaj z przekazywaniem precyzyjnych komunikatów.

Słuchaj, zanim coś powiesz

Dobry rozmówca jest zawsze dobrym słuchaczem. Ci, którzy potrafią słuchać, nie przegapią informacji, zadają odpowiednie pytania i rozumieją rozmówcę. Możesz budować empatię za pomocą zwrotów typu „Opowiedz mi więcej na ten temat” lub „Interesuje mnie to, co mówisz. Podaj mi więcej szczegółów, abym mógł zrozumieć, dlaczego tak myślisz”.

Zadawaj więcej pytań

Nie musisz znać wszystkich odpowiedzi. Możliwość otwartego wyrażenia swoich wątpliwości i przyznania się, że nie rozumiesz idei, pozwala na lepsze zrozumienie. Pamiętaj, że nieporozumienie jest wrogiem komunikacji! Podsumuj to, co zostało powiedziane własnymi słowami, aby upewnić się, że rozumiesz to, co chce Ci przekazać rozmówca.

Dużo czytaj

Czytanie poprawia nasze umiejętności komunikacyjne zarówno w mowie, jak i w piśmie. Ten nawyk pomaga nawet poprawić pisownię i poszerzyć nasze słownictwo. Czytaj codzienne wiadomości i informacje istotne dla Twojej branży, dzięki czemu będziesz mieć też tematy do rozmów z nowymi ludźmi, których spotkasz.

Wybierz odpowiednie medium

Czy Twoim środkiem komunikacji jest zawsze e-mail? Może lepiej wybrać się do niektórych osób osobiście? Wykorzystaj tę możliwość, aby porozmawiać z ludźmi we właściwy sposób. Czasami rozmowa telefoniczna może być bardziej osobista i skuteczna niż e-mail. W innych przypadkach uzyskasz lepsze wyniki, jeśli wyślesz krótką i przejrzystą wiadomość mailową.

Nie przerywaj rozmówcy

Unikaj uzupełniania wypowiedzi innych osób własnymi pomysłami lub zmieniania tematu rozmowy. Pozwól innym dzielić się swoimi opiniami bez przerywania, a następnie wyrażaj swoje obawy lub komentarze.

Stosuj metodę „lustra”

W rozmowie twarzą w twarz lub przed grupą ludzi nie zawsze łatwo jest uświadomić sobie naszą mowę ciała. Dlatego też specjaliści zaleca stosowanie techniki komunikacji zwanej „lustrem”. To nic innego jak obserwacja mowy ciała naszego rozmówcy i subtelne jej naśladowanie. Na przykład, jeśli druga osoba kiwa głową, zrób to samo kilka sekund później. Dzięki tej praktyce można sprawić, że druga osoba poczuje się bardziej komfortowo i otwarta, a my zyskamy większą sympatię z jej strony.

Continue Reading
Zobacz również:
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama

Popularne

Reklama
To Top