Tak, w sklepach Pepco istnieje możliwość zwrotu zakupionych rzeczy. Zgodnie z informacjami podanymi na stronie internetowej sklepu, klienci mają 30 dni na zwrot towaru w Pepco bez podania przyczyny.
Czy w Pepco możliwe są zwroty w innym sklepie, niż ten, w którym dokonaliśmy zakupu? Zwrot jest możliwy w dowolnym sklepie sieci w Polsce – jeśli kupiliście jakąś rzecz w Kołobrzegu, możecie ją zwrócić nawet w Zakopanem. Istnieje jeden wyjątek – jeśli towar kupiono na fakturę VAT, wtedy zwrotu można dokonać jedynie w sklepie, w którym doszło do zakupu.
Warunkiem jest zachowanie oryginalnego opakowania i stanu produktu, a także okazanie paragonu albo faktury. Zwrot pieniędzy za zakupy w Pepco dokonuje się dokładnie tą samą metodą, jaką dokonywano płatności. Jeśli więc płaciliście gotówką, to otrzymacie zwrot gotówki, a jeśli dokonaliście płatności kartą, zwrot zostanie dokonany na kartę.
W przypadku zakupu produktów z wadami lub uszkodzeniami, klient ma prawo do reklamacji, która może zostać złożona w ciągu 2 lat od daty zakupu. Reklamacja towaru w Pepco może dotyczyć wadliwego produktu. To np. zepsute szwy, rozciągnięta guma, ubrudzona odzież, brakujące elementy w zestawie czy inne defekty fabryczne. W przypadku uznania reklamacji, klient może otrzymać nowy przedmiot albo zwrot pieniędzy.
Produkty nie podlegające zwrotowi w Pepco
Jak w każdym sklepie, także w Pepco nie wszystkie przedmioty objęto możliwością zwrotu. Sytuacja ta dotyczy przede wszystkim bielizny, jednak są pewne wyjątki. Zwrotu nie można dokonać oczywiście w przypadku wszelkiego rodzaju bielizny intymnej – slipów, bokserek, fig, stringów czy biustonoszy. Zwrotom podlegają jednak piżamy, szlafroki czy skarpety.
Ze zwrotów kompletnie wykluczone sa natomiast kosmetyki, artykuły higienicznie i wszelkiego rodzaju środki czystości. Podobnie wygląda sprawa z artykułami spożywyczymi czy wodą, które jednak rzadko spotyka się w sklepach tej sieci. Oczywiście zwrotom nie podlegają także doładowania telefonów.
Zwrot bez paragonu w Pepco – czy to możliwe?
Zgodnie z polskim prawem konsumenckim, aby dokonać zwrotu zakupionego towaru w sklepie, wymagane jest posiadanie dowodu zakupu. W zdecydowanej większości przypadków to oczywiście paragon. Bez paragonu sklep nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu.
Jednakże, w niektórych przypadkach, jeśli sprzedawca zdecyduje się na taki krok, można dokonać zwrotu bez paragonu. To jednak indywidualna decyzja sprzedawcy, na którą rzadko się oni decydują. Warto zauważyć, że w przypadku braku paragonu lub faktury, trudniej jest udowodnić datę zakupu i cenę, co może utrudnić dokonanie zwrotu.
Stan zwracanych rzeczy w Pepco
Zwracane rzeczy w Pepco muszą być w stanie nienaruszonym, kompletnym i oryginalnym opakowaniu, tak jak w momencie zakupu. Produkty nie mogą nosić śladów użytkowania lub zniszczenia.
W przypadku odzieży i obuwia ważne jest, aby zwrócono je w stanie nienaruszonym, bez śladów noszenia oraz z metkami. Szczegółowe informacje na temat wymagań dotyczących zwrotów można znaleźć na stronie internetowej Pepco lub uzyskać w sklepie stacjonarnym.
Zwrot towaru przecenionego w Pepco
Zgodnie z polityką zwrotów Pepco w Polsce, towar przeceniony może być również zwrócony. Musi on jednak być w dobrym stanie oraz posiadać oryginalne metki i opakowanie. W takim przypadku traktuje się go dokładnie tak samo, jak towar w standardowej cenie.
Zupełnie inna sytuacja ma miejsce, jeśli chodzi o towar przeceniony ze względu na wadę lub uszkodzenie, której klient był świadom w momencie dokonania zakupu. W takiej sytuacji zwrot towaru przecenionego w Pepco nie jest możliwy.